november 2024
hKscpsv
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
A záró kerekasztal beszélgetésen a kiállításon és a látogatók által felvetett kérdések megvitatására kerül sor szakemberek bevonásával.

BETELT!

Szubjektív tárlatvezetésünkön a Japánban élő és alkotó Yoshihara-Horváth Hanga textiltervező mutatja kiállított darabjait, mesél az indigóval való festésről, és a hagyományos japán technikákról.
17
18
19
20
21
22
Újragondoljuk, hogyan tapasztalhatják meg a gyerekek a természetet Óbuda városi tereiben. Bemutatjuk és kipróbáljuk a Demokratikus Tájátalakítás projekt Gyermekbarát Vác Living Labjének módszereit, feltérképezzük Óbuda természetélmény-tereit.
23
24
25
26
27
28
29
30
1
november 2024
hKscpsv
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Botanica FINISSZÁZS: A természetes alapú textilszínezékek létjogosultságát firtató kerekasztal beszélgetés
2024. november 16.
15:00
Szubjektív tárlatvezetés Yoshihara-Horváth Hangával a Botanica Tinctoria kiállításban
2024. november 16.
11:00
17
18
19
20
21
22
Természetélmény-terek gyerekszemmel: Fejlesztési lehetőségek Óbudán - workshop
2024. november 22.
10:00
23
24
25
26
27
28
29
30
1
Urbánfy Teri

Elérhetőség / Contact

https://www.instagram.com/urbanfyteri

Nyílt Facebook csoport: https://www.facebook.com/groups/568676164829560

Megjelent könyvei / Published books:

Foltmunkák, 2013, Taramix Kiadó

Foltmunka- Egyszerű formák, egyszerű minták, 2002, Panemex kiadó


Urbánfy Teri saját alkotói hitvallása:

“A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem bőr-ruha szakán végeztem 1992-ben, azóta foglalkoztam gyerekruhák és lakástextilek tervezésével és készítésével, elsősorban patchwork technikával. Részt vettem kiállításokon, dolgoztam magazinoknak, írtam róla könyvet, és hosszú évekig tanítottam is a technikát.

Aztán jött egy „miniatűr-korszak”, főleg textilékszereket készítettem, elkalandoztam a kerámia és az üvegékszerek világába is. Bármit is csináltam, a színek harmóniája mindig fontos volt, ezek inspiráltak.

Eközben a természetjárás, a vadregényes tájak, állatok, növények, gombák szeretete mindvégig megvolt, hiszen a Mátrában, egy erdei házban nőttem fel.  Talán csak később tudatosult, hogy a természet színeit keresem, még a „gyári” anyagokban is, ahogy gyerekkorunkban színes kavicsokkal rajzoltunk a patakparti nagy, szürke kövekre. 

A vakító, fehér háttereket sosem szerettem, mindig bemártogattam teába, vagy valami növényi főzetbe az ilyen anyagokat… valahogy így kezdődött a növényi festés iránti érdeklődés. Valamikor a 2000-es évek közepétől kezdtem egyre többet kutatni a témában, közben kipróbáltam sokféle levelet, virágot, bogyót, fakérget, gyökeret… az első gombásztanfolyam elvégzése közben döbbentem rá, mennyire felszínes és kevés az a tudás a természetről, amivel átlagemberként rendelkezünk. A gombák, zuzmók világa egy külön kis univerzum, részben ezért sincs hazai szakirodalma a velük való festésnek – így igazán izgalmas kihívás volt ez a terület is.

A megismerés vágya és a felfedezés öröme hajtott előre akkor is, mikor 2020-tól elkezdtünk együtt kísérletezni Ludvig Nikóval a növényi festés és nyomtatás technikáival.”


Teri Urbánfy’s personal artistic credo:

‘I graduated from the Moholy-Nagy University of Art and Design in 1992, and since then I have been designing and making children’s clothes and home textiles, mainly using the patchwork technique. I participated in exhibitions, worked for magazines, wrote a book about it and taught the technique for many years.

Then came a „miniature era”, mainly making textile jewellery, and I also ventured into the world of ceramics and glass jewellery. Whatever I was making, the harmony of colours was always important and inspirational for me.

Meanwhile, I have always had a love for nature walks, wild landscapes, animals, plants and mushrooms, as I grew up in a forest house in the Mátra.  Perhaps it was only later that I became aware that I was looking for the colours of nature, even in industrial materials, as we used to draw with coloured pebbles on the big grey stones by the stream as children. 

I’ve never liked blinding white backgrounds, I’ve always dipped them in tea or some herbal concoction, that’s kind of how my interest in natural dyeing started. Sometime in the mid-2000s I started to do more and more research on the subject, trying many different leaves, flowers, berries, bark, roots… It was while taking my first course in mushrooming that I realised how superficial and little knowledge of nature we have as ordinary people. The world of mushrooms and lichens is a small universe in itself, which is partly why there is no Hungarian literature on dyeing with them – so it was a really exciting challenge to get into this field too.

The desire to learn and the joy of discovery also drove us forward when we started experimenting with plant dyeing and printing techniques with Nikó Ludvig from 2020.’