november 2024
hKscpsv
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
A záró kerekasztal beszélgetésen a kiállításon és a látogatók által felvetett kérdések megvitatására kerül sor szakemberek bevonásával.

BETELT!

Szubjektív tárlatvezetésünkön a Japánban élő és alkotó Yoshihara-Horváth Hanga textiltervező mutatja kiállított darabjait, mesél az indigóval való festésről, és a hagyományos japán technikákról.
17
18
19
20
21
22
Újragondoljuk, hogyan tapasztalhatják meg a gyerekek a természetet Óbuda városi tereiben. Bemutatjuk és kipróbáljuk a Demokratikus Tájátalakítás projekt Gyermekbarát Vác Living Labjének módszereit, feltérképezzük Óbuda természetélmény-tereit.
23
24
25
26
27
28
29
30
1
november 2024
hKscpsv
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Botanica FINISSZÁZS: A természetes alapú textilszínezékek létjogosultságát firtató kerekasztal beszélgetés
2024. november 16.
15:00
Szubjektív tárlatvezetés Yoshihara-Horváth Hangával a Botanica Tinctoria kiállításban
2024. november 16.
11:00
17
18
19
20
21
22
Természetélmény-terek gyerekszemmel: Fejlesztési lehetőségek Óbudán - workshop
2024. november 22.
10:00
23
24
25
26
27
28
29
30
1
Ludvig Nicolette

COLETTECOLOR

Elérhetőség / Contact

https/://colettecolor.hu

colettecolor: https://www.instagram.com/colettecolor/

colettecolor csoport: https://www.facebook.com/groups/786765949264667

tinctoriart csoport: https://www.facebook.com/groups/568676164829560


Ludvig Nicolette saját alkotói hitvallása:

“Az élő színek titkát kutatom, játszva természetes szálakkal, organikus formákkal, vegyes technikával, a természet inspirálta harmóniára törekedve. Szívvel-lélekkel élek és alkotok. Munkáim a megélt impulzusok, a folyamatos változás és útkeresés megismételhetetlen lenyomatai.

Textiles utamat különféle korszakok sokasága jellemezte, de bizonyos alapkövek mentén haladtam. A patchworkös kezdetektől fontos volt számomra a környezettudatosság, régi anyagoknak új életet adni. Nem jelentett sosem ellentmondást a hagyományból kiindulni, de innovatív gondolatok mentén megújítani azt, mert hiszem, hogy az egyetlen állandó a változás maga. 

Textilművész világomhoz 2020 fura éve többet adott, mint elvett. Időm nagy részét félnomád kertemben tölthettem, flórához és faunához még közelebb kerülve, rácsodálkozva eddig ismeretlen formákra, textúrákra, színekre. A szabadban töltött órák elcsendesítettek, kezem alatt a szálak kisimultak és felerősödött bennem a természettel és az emberekkel való kapcsolódás igénye. 

Ekkor találkoztam újra Urbánfy Terivel, akivel hasonló kézműves pályát jártunk végig, éltünk meg egymástól független, művészetünket formáló élményeket. Az elmúlt négy évben útjaink közös szála mentén kapcsolódtunk egy felfedező kalandra, amiben a növényi festés tradícionális kereteinek tágítását tűztük ki és az ebből világszinten oldalágként kinövő növényi nyomtatás technikájában (ecoprint) kísérletezünk, majd tapasztalatainkat élő workshopokon és online közösségi felületen osztjuk meg.”


Nicolette Ludvig’s personal artistic credo:

‘I explore the mystery of living colours, playing with natural fibres, organic shapes, mixed media, striving for harmony inspired by nature. I live and create with heart and soul. My works are an unrepeatable imprint of lived impulses, of constant change and path-finding.

My textile journey has been marked by a multitude of different eras, but I have followed certain milestones. From my patchwork beginnings, environmental consciousness and giving new life to old fabrics was important to me. It has never been a contradiction to start from tradition but to renew it with innovative ideas, because I believe that the only constant is change itself. 

For my textile srtist world, the strange 2020 year added more than it took away. I was able to spend most of my time in my semi-nomadic garden, connecting more with the flora and fauna, wondering at previously unknown shapes, textures and colours. The hours spent outdoors calmed me, the fibres under my hands smoothed out and my need to connect with nature and people intensified. 

It was then that I met Teri Urbánfy again, with whom I had a similar craft path, and we had independent experiences that shaped our art. For the past four years, we have connected along a common thread of our journeys in an exploratory adventure to push the traditional boundaries of natural dyeing further, experimenting with the technique of plant printmaking (ecoprint) that has emerged as a side branch of this globally, and sharing our experiences through live workshops and online community platforms.’