december 2024
hKscpsv
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
A Szőnyeg Tervezők Társasága Egyesület szeretettel vár mindenkit adventi vásárán, ahol kortárs magyar textiltervezők designer szőnyegeit, lakástextil termékeit vásárolhatják meg.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
december 2024
hKscpsv
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
SZETT adventi vásár és workshopok
2024. december 12.
10:00
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Polyák Ildikó

Elérhetőség / Contact

www.polyak-ildi.blogspot.com

ildiko.polyak@gmail.com


Polyák Ildikó saját alkotói hitvallása:

“Az elmúlt 10 évben a quiltművészetben is egyre inkább felkapottá vált a növényi színezéssel és nyomtatással készült anyagok felhasználása. Mivel a színezés folyamata egyszerre hangsúlyozza a környezettudatosságot és tiltakozik a „gyors élet” ellen, ezek a textilek nagyban hozzájárultak az ún. slow stitching (lassú varrás) mozgalom világméretű elterjedéséhez. 

Bár a művek rendszerint megfelelnek a quiltek legalapvetőbb kritériumának, nevezetesen, hogy két-három réteget varrással összefogó, falra szánt textilképek, a végeredmény számtalan esetben inkább hímzésnek tekinthető. A quiltművész feladata, hogy a színezett és ökoprintelt anyagokban megtalálja azokat a motívumokat, „képeket”, amelyeket a különféle öltések felhasználásával kiemelhet, sőt fókuszpontba helyezhet, vagy éppen ellenkezőleg, beolvaszthat a háttérbe. 

A kiállításon látható két diptochon 2017-ben készült, és az Újlipótvárosi Klubgalériában 2019-ben látható Közel a természethez című önálló kiállásomon volt látható. A legelső növényi színezésű, illetve ökoprintelt anyagaim felhasználásával készült, amikor a több, számomra fontos ember halála után a gyászmunkához jó eszköznek tűnt a hónapokig tartó öltögetés.”


Ildikó Polyák’s personal artistic credo

‘In the last 10 years, the use of natural dyes and prints has become increasingly popular in quilting. Because the process of dyeing both emphasises environmental awareness and protests against „fast living”, these textiles have contributed greatly to the worldwide spread of the so-called slow stitching movement. 

Although the works usually meet the most basic criteria for quilts, namely that they are textile images for the wall, stitched together in two or three layers, the end result is in many cases more like embroidery. The quilt artist’s task is to find motifs and ‘images’ in the dyed and eco-printed fabrics that can be highlighted, or even brought into focus, or, on the contrary, blended into the background, using various stitches. 

The two diptychs shown in the exhibition were made in 2017 and were first on display in my solo exhibition ‘Near Nature’, at the Klubgaléria in Újlipótváros, in 2019. It was made using my very first natural dyed and eco-printed fabrics, when months of stitching seemed like a good tool for grief processing after the death of several people important to me.’